Phone

570 800 839

Opening Hours

Mon - Fri: 7AM - 7PM

MASAŻ tajski jest jedną z form stretchingu. Nazywany jest przez niektórych jogą dla leniwych. Czym jest stretching? Jakie korzyści przynosi masaż tajski?

Stretching (rozciąganie) w masażu

Stretching, inaczej rozciąganie, to forma aktywności opierająca się na rozciąganiu wybranych mięśni lub grup mięśniowych w celu zwiększenia ich elastyczności, zwiększenia zakresu ruchomości w stawach, jak również profilaktyki urazów.

Formami stretchingu są:

  • stretching statyczny polegający na wybraniu odpowiedniej pozycji (w zależności od rozciąganego mięśnia/grupy mięśniowej) a następnie utrzymanie tej pozycji,
  • stretching dynamiczny wykorzystujący ruch podczas rozciągania np. wymachy nóg,
  • stretching izometryczny polegający na wybraniu odpowiedniej pozycji tak jak przy stretchingu statycznym, a następnie  wykonaniu napięcia izometrycznego rozciąganego mięśnia, po etapie skurczu mięsień zostaje ponownie rozciągnięty (należy osiągnąć nowy próg rozciągnięcia, niepowodujący bólu).

Masaż tajski

Klasyczny masaż tajski jest masażem wykorzystującym techniki rozciągania w połączeniu z akupresurą i refleksologią.

Podczas masażu osoba masowana ubrana jest w specjalnie przygotowane, luźne ubranie zapewniające komfort ruchów. Masaż tajski wykonywany jest na specjalnych materacach o umiarkowanej miękkości. Podczas masażu osoba masowana przyjmuje pozycje leżenia przodem, tyłem, bokiem, jak również pozycję siadu. Masażysta wykonuje uciski opierając się na punktach na przebiegu tzw. linii Sen (odpowiednik meridianów, czy kanałów nadi). Uciski mogę być wykonywane kciukami, nasadą dłoni, całą dłonią, przedramieniem, łokciem, a nawet kolanem. Siła nacisku i bodźcowania zależy od reaktywności osoby masowanej, okolicy ciała poddanej masażowi, budowy ciała oraz wieku osoby masowanej. W połączeniu z uciskami stosuje się pozycje rozciągające wybraną partię mięśni tzw. jogę pasywną. Masażysta układa osobę masowaną w pozycji, w której wybrany mięsień lub grupa mięśni pozostaje w wydłużeniu, wpływając na normalizację napięcia mięśniowego.

Masaż tajski trwa od godziny do dwóch, w zależności od potrzeb i upodobań osoby masowanej. Klasyczny masaż tajski wykonywany jest w celu znormalizowania napięcia mięśniowego, przywrócenia elastyczności elementów okołostawowych (ścięgien i więzadeł), pobudzenia układów krwionośnego, limfatycznego, pokarmowego. Masaż daje przyjemne uczucie relaksu, odprężenia, powrotu sił witalnych.

Więcej niż stretching…

Poza klasycznym masażem tajskim wyróżnia się masaż tajski z wykorzystaniem olejków aromatycznych np. drzewa sandałowego, magnolii, zielonej herbaty czy jaśminu. Głównymi technikami wykorzystywanymi w tego rodzaju masażu są uciski (akupresura). Masaż ten wpływa na poprawę odporności organizmu, redukcję nadmiaru wody w organizmie, oczyszcza skórę poprzez złuszczenie naskórka, jak również stymuluje układ nerwowy, dając przyjemny efekt rozluźnienia.

Popularnym zabiegiem w zakresu tajskiego masażu jest masaż stóp. Podczas masażu masażysta wywiera nacisk na podeszwę, grzbiet stopy, palce, łydki oraz okolicę kolan. Stosowanie  refleksologii niweluje uczucie zmęczenia, wpływa na poprawę funkcjonowania narządów wewnętrznych (przede wszystkim układu trawienia, hormonalnego, krążenia), jak również przyśpiesza wydalanie toksyn, złogów pozapalnych, zbędnych produktów przemiany materii z organizmu.

Masaż tajski, w różnych wariantach, znajduje się w ofercie salonu masażu Jimmy’s Thai Massage. Oto nasz cennik.

Recommended Articles

Leave A Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *